Logo- en huisstijl ontwerp
Een huisstijl is de visuele presentatie van elk bedrijf. Door de ontworpen huisstijl overal consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid van het merk groter onder consument en medewerker. Het is daarom belangrijk dat er goed aandachtig gekeken wordt naar de mogelijkheden.
Logo- en huisstijl ontwerp
Een huisstijl is de visuele presentatie van elk bedrijf. Door de ontworpen huisstijl overal consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid van het merk groter onder consument en medewerker. Het is daarom belangrijk dat er goed aandachtig gekeken wordt naar de mogelijkheden.
Met welke branche houdt jouw bedrijf zich bezig? Wie is de doelgroep en waar zijn zij in geïnteresseerd? Welke doelstellingen heeft het bedrijf en wat wil het bedrijf naar de klant uitstralen? Om een zo goed mogelijk beslissing te kunnen nemen zullen deze vragen naar voren komen in het proces.
Door een opvallende huisstijl te hebben onderscheid jij je van de concurrentie. Door een huisstijl te ontwikkelen die bij jouw doelgroep en onderneming ligt zal dit er voor zorgen dat de doelgroep zich zal herkennen in het merk.
Elementen van een huisstijl
Een huisstijl bestaat uit verschillende elementen. Zo denkt iedereen vaak dat het alleen om het logo gaat, maar het gaat om veel meer. Welke typografie gebruik ik? Met welke tone-of-voice spreek ik mijn klanten aan? Welke kleuren gebruik ik en wanneer mag ik deze gebruiken? In welke stijl fotografeer ik? Zo zijn er nog heel veel meer richtlijnen te verzinnen waar op gelet moet worden om een universele huisstijl te ontwikkelen. Samen vormen al deze vragen de huisstijl van jouw bedrijf.
Ontwikkeling van de huisstijl
Tijdens het creatieve proces van het ontwikkelen van een huisstijl zullen er veel vragen worden gesteld over de onderneming die jij in de markt wil zetten. Zo moeten wij bijvoorbeeld het volgende weten:
- Organisatie: Achtergrondinformatie over de organisatie.
- Markt: Een korte introductie over de markt en het product of de dienst die de organisatie levert.
- Doelgroepen: Welke doelgroepen zijn er? Moeten zij formeel of informeel worden benaderd?
- Uitstraling: Welke uitstraling moet de huisstijl hebben (zakelijk, warm of juist persoonlijk)?
- Kleurgebruik: Welke kleuren zie jij het liefst terug komen?
- Gewenst imago: Definieer een aantal kernwaarden voor het imago zoals professioneel, lef, vrolijk, uitgesproken, spontaan.
- Gebruik: Waar zal de huisstijl voor worden gebruikt?
Als al deze vragen beantwoord zijn zullen er verschillende concepten worden ontwikkeld, om zo te kijken welke het beste past bij de doelgroep. Na het langzaam elimineren van alle concepten totdat er nog maar een concept blijft staan hebben we een nieuwe huisstijl.
Een huisstijl bepaald het koopgedrag van jouw doelgroep. Het is dus essentieel om de uitstraling van jouw bedrijf juist te krijgen. Heb jij hier hulp bij nodig? Neem dan vooral contact met ons op! Wij helpen je graag verder.
Ready 2 get started?
Wij wel, dus neem vooral contact op!
Groeien in jouw sector? 2you marketing is de creatieve marketing partner die MKB en organisaties helpt te groeien dankzij slimme marketingstrategieën.
DIENSTEN
Copyright © 2022 2you marketing – All Rights Reserved | Privacy verklaring | Cookiebeleid