Social media advertising

Tegenwoordig is social media niet meer weg te denken uit het dagelijkse beeld van Nederland. Social media advertising is daarom een lucratieve manier om verschillende specifieke doelgroepen te bereiken. Verschillende sociale media, zoals Facebook en Instagram, bieden de mogelijkheid om te adverteren op hun platformen. Het is op deze platformen mogelijk om een specifieke doelgroep te bereiken, waardoor jouw geld optimaal besteed wordt.

Social media advertising

Tegenwoordig is social media niet meer weg te denken uit het dagelijkse beeld van Nederland. Social media advertising is daarom een lucratieve manier om verschillende specifieke doelgroepen te bereiken. Verschillende sociale media, zoals Facebook en Instagram, bieden de mogelijkheid om te adverteren op hun platformen. Het is op deze platformen mogelijk om een specifieke doelgroep te bereiken, waardoor jouw geld optimaal besteed wordt.

Marlon en Stijn poseren voor Over Ons

Adverteren op social media
Er zijn veel verschillende platformen waarop geadverteerd kan worden. Denk hierbij aan…

Instagram advertising

Wist jij dat Instagram bij ongeveer 80% van de gebruikers doorslaggevend is bij de beslissing om een product of dienst te kopen? Dit gebeurt vaak in het onderbewustzijn van de gebruiker. Ruim 30% van de gebruikers op Instagram heeft wel eens een directe aankoop gedaan via Instagram.

Facebook advertising

Een gebruiker op Facebook klikt gemiddeld 11 keer per maand op een advertentie. Een unieke kans dus om je bedrijf door middel van advertenties in de schijnwerpers te zetten! Of het nou gaat om meer betrokkenheid, meer aankopen, leads of een groter bereik? Niets is te gek met Facebook advertising!

LinkedIn advertising

Business to business marketeers zien vaak 80% van hun social media leads via LinkedIn binnenkomen. Niet gek aangezien 50% van B2B kopers LinkedIn gebruiken bij hun aankoopbeslissing. Een uitgelichte kans dus voor bedrijven om via LinkedIn leads, conversies en aankopen te genereren. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!

Content marketing

Je doelgroep bereiken en tegelijkertijd zinvolle content aanbieden door middel van advertenties? Dan is content marketing misschien iets voor jouw bedrijf. Door deze kwalitatieve content aan te bieden aan jouw doelgroep is het mogelijk om nieuwe klanten aan je bedrijf te binden. Als de gebruiker eenmaal aan het bedrijf verbonden is, is het belangrijk om de gebruiker te prikkelen om over te gaan tot aankoop.

Retargeting

Veel mensen op je website die niet converteren? Dan is retargeting misschien iets voor jouw bedrijf. Retargeting is een effectieve manier om gebruikers die jouw website al eens hebben bezocht, opnieuw via meerdere kanalen te prikkelen. De bezoekers hebben al eens jouw website bezocht en zijn waarschijnlijk dus geïnteresseerd in jouw diensten. Het is daarom effectief om deze doelgroep opnieuw te benaderen.

Afhankelijk van waar de doelgroep zich bevindt zal er een social media plan worden opgesteld, waar de strategie wordt besproken en toegelicht. Het bepalen van de strategie hangt af van de doelstellingen die jij met je bedrijf wilt behalen. Zo zijn veel voorkomende doelstellingen onder andere:

  • Een hogere omzet genereren
  • Onder de doelgroep meer naamsbekendheid genereren
  • Meer engagement hebben met de doelgroep
  • Extra bezoekers op jouw website laten komen
  • Meer conversies genereren voor je dienst of product

Een social media campagne opzetten
Na het bepalen van de doelgroep, het platform en het budget is het de noodzaak om te gaan kijken naar wat voor soort content er gedeeld zal worden met de doelgroep. Er zijn meerdere contentvormen mogelijk om mee te adverteren. Zo is het mogelijk om tekst, afbeeldingen, video of combinaties hiervan te delen. Vaak wordt er gekozen om visuele content te adverteren. Uit onderzoek blijkt dat dit het beste werkt.

Als jij bepaald gedrag uit een doelgroep wilt halen is het hebben van een Call to Action zeer belangrijk. Wil jij bijvoorbeeld dat gebruikers naar jouw website gaan om daar te converteren? Door hier een goede Call to Action voor te gebruiken zullen de klikken naar jouw website aanzienlijk toenemen. 

Evalueren
Na het opstellen van een strategie gaan wij zoals altijd evalueren. Evalueren is bij elke strategie of campagne belangrijk. Werkt de huidige campagne/strategie goed of niet? Wat slaat aan bij de doelgroep en wat juist niet? Hier kijken wij uitgebreid naar na het lanceren van een strategie, om waar nodig achteraf bij te kunnen sturen. Zo werken wij samen naar een succesvolle strategie die aanslaat bij jouw doelgroep.

Social media advertising is mogelijk ook interessant voor jou. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Twijfel niet en neem vooral contact met ons op!

Ready 2 get started?

Wij wel, dus neem vooral contact op!

Logo website 2you marketing

Groeien in jouw sector? 2you marketing is de creatieve marketing partner die MKB en organisaties helpt te groeien dankzij slimme marketingstrategieën.

CONTACT

+31 (0)6 36505577

info@2youmarketing.nl 

Spinnekop 2-3 (kantoor 2H),
1444 GN, Purmerend

Copyright © 2022 2you marketing – All Rights Reserved  |  Privacy verklaring  |  Cookiebeleid