Instagram advertising

Wist jij dat Instagram bij ongeveer 80% van de gebruikers doorslaggevend is bij de beslissing om een product of dienst te kopen? Dit gebeurt vaak in het onderbewustzijn van de gebruiker. Ruim 30% van de gebruikers op Instagram heeft wel eens een directe aankoop gedaan via Instagram.

Instagram advertising

Wist jij dat Instagram bij ongeveer 80% van de gebruikers doorslaggevend is bij de beslissing om een product of dienst te kopen? Dit gebeurt vaak in het onderbewustzijn van de gebruiker. Ruim 30% van de gebruikers op Instagram heeft wel eens een directe aankoop gedaan via Instagram.

Marlon en Stijn poseren voor Over Ons

Volgens statistieken is de betrokkenheid van merken en bedrijven op Instagram ruim 10 keer hoger dan elk ander social media platform. Heeft jouw bedrijf al een Instagram bedrijfsaccount? Waar wacht je op! Het is tijd om gebruikers te binden aan je bedrijf. Benieuwd naar de mogelijkheden? Lees snel verder.

Wat is Instagram?
Instagram is een leuke en creatieve manier om foto’s, video’s en chatberichten te maken. Met ongeveer 6 miljoen Nederlandse gebruikers is het de ideale plek om jezelf of je bedrijf te laten zien. Op Instagram zijn voornamelijk gebruikers tussen de 20 en 40 jaar te vinden, een zeer interessante doelgroep om je content mee te delen. Instagram werkt met volgers, je krijgt content te zien van andere gebruikers die je volgt. Hoe meer volgers je Instagram account heeft, hoe meer kans je dus hebt dat je berichten door een groot publiek gezien zullen worden.

Wat zijn de mogelijkheden van Instagram
Instagram biedt verschillende mogelijkheden om content te creëren. Waar dit in het begin alleen maar feedposts waren (filmpjes en foto’s op volgers hun tijdlijn), kunnen gebruikers ook al een tijdje zogenoemde story’s delen (korte filmpjes en foto’s die 24 uur lang zichtbaar zijn voor volgers). Na de story’s ontwikkelde Instagram nog eens een functie om langere video’s te uploaden via Instagram TV en recentelijk bracht het de nieuwste functie Instagram Reels uit waar korte TikTok filmpjes op gedeeld kunnen worden.

Adverteerders kunnen op Instagram nauwkeurig targeten op onder andere demografische gegevens, interesses en gedrag. Campagnes kunnen geoptimaliseerd worden voor verschillende doeleinde. Of het nu gaat om het genereren van meer leads of het stimuleren van de hoeveelheid conversies, voor alle doelstellingen zijn unieke strategieën mogelijk.

Wat zijn de voordelen van Instagram?
De gebruikers op Instagram zijn actief, heel actief, voornamelijk bij gebruikers onder de 35 jaar. Normaal gesproken zijn gebruikers tussen de 18 en 35 jaar erg lastig om te bereiken, Instagram is daarom goud waard voor bedrijven met een wat jongere doelgroep. 60% van de gebruikers logt elke dag in op Instagram met een gemiddelde tijd van tussen de 50 en 60 minuten per dag. Genoeg tijd dus om met pakkende advertenties jouw doelgroep te bereiken!

Wil jij een kwalitatieve doelgroep bereiken voor je bedrijfspagina op Instagram? Maar weet je zelf niet helemaal hoe? Wij helpen je graag met het adverteren op Instagram! Dus like, share, en neem vooral contact met ons op! 

Ready 2 get started?

Wij wel, dus neem vooral contact op!

Logo website 2you marketing

Groeien in jouw sector? 2you marketing is de creatieve marketing partner die MKB en organisaties helpt te groeien dankzij slimme marketingstrategieën.

CONTACT

+31 (0)6 36505577

info@2youmarketing.nl 

Spinnekop 2-3 (kantoor 2H),
1444 GN, Purmerend

Copyright © 2022 2you marketing – All Rights Reserved  |  Privacy verklaring  |  Cookiebeleid