Retargeting

Veel mensen op je website die niet converteren? Dan is retargeting misschien iets voor jouw bedrijf. Retargeting is een effectieve manier om gebruikers die jouw website al eens hebben bezocht, opnieuw via meerdere kanalen te prikkelen. De bezoekers hebben al eens jouw website bezocht en zijn waarschijnlijk dus geïnteresseerd in jouw diensten. Het is daarom effectief om deze doelgroep opnieuw te benaderen.

Retargeting

Veel mensen op je website die niet converteren? Dan is retargeting misschien iets voor jouw bedrijf. Retargeting is een effectieve manier om gebruikers die jouw website al eens hebben bezocht, opnieuw via meerdere kanalen te prikkelen. De bezoekers hebben al eens jouw website bezocht en zijn waarschijnlijk dus geïnteresseerd in jouw diensten. Het is daarom effectief om deze doelgroep opnieuw te benaderen.

Marlon en Stijn poseren voor Over Ons

Bezoekers van websites converteren bijna nooit op hun eerste bezoek. Het is daarom handig om gebruik te maken van retargeting om gebruikers vaker terug te laten komen naar jouw website. De kans dat een gebruiker dan zal converteren op jouw website zal hierdoor vergroot worden. 

De bezoekers die niet direct geconverteerd hebben zullen zich op veel verschillende soorten platformen bevinden nadat zij jouw website hebben verlaten. Dat is de reden dat 2you marketing gebruik maakt van multi-channel retargeting. Multi-channel retargeting houdt in dat wij de doelgroep op verschillende platformen opnieuw zullen prikkelen met content van jouw bedrijf. Zo kunnen er advertenties getoond worden op Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en nog veel meer platformen. Deze retargeting kan plaatsvinden op zowel mobiele als desktop apparaten en alles daaromheen.

Er zijn verschillende manieren van retargeting mogelijk. De beste manier waarop jij een doelgroep kan retargeten hangt af van de strategie. Bekijk hieronder de verschillende opties:

  • Remarketing: De standaard manier van retargeting. Hierbij worden er advertenties getoond aan mensen die interesse hebben getoond in jouw bedrijf, na bijvoorbeeld een bezoek aan jouw website. 
  • Dynamisch retargeting: Als een gebruiker interesse heeft getoond in een specifiek product of dienst zal de klant hier specifiek op worden geretarget. Mocht een klant gezocht hebben op ‘haargel’ dan zal hij op een later tijdstip advertenties van verschillende haargel uit het assortiment te zien krijgen.
  • Retargeting via zoekmachines: Wanneer een gebruiker al eens een bezoek aan de website heeft gebracht, kan hierop worden ingespeeld met op maat gemaakte advertenties. Zo kan de call to action op Google beter aansluiten op gebruikers die al bekend zijn met de website.

Het is tijd om gebruikers te laten converteren! Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen met het implementeren van Google Analytics? Neem dan vooral contact op voor meer informatie!

Ready 2 get started?

Wij wel, dus neem vooral contact op!

Logo website 2you marketing

Groeien in jouw sector? 2you marketing is de creatieve marketing partner die MKB en organisaties helpt te groeien dankzij slimme marketingstrategieën.

CONTACT

+31 (0)6 36505577

info@2youmarketing.nl 

Spinnekop 2-3 (kantoor 2H),
1444 GN, Purmerend

Copyright © 2022 2you marketing – All Rights Reserved  |  Privacy verklaring  |  Cookiebeleid