Google Display
Jouw merknaam beter bekend laten worden onder jouw doelgroep en daarnaast meer conversies op jouw website? Dan is het gebruik van Google Display misschien iets voor jou. Wij kunnen door effectief gebruik te maken van Display Advertising jouw website onderscheiden van de concurrentie. Google Display maakt het mogelijk om jouw doelgroep te targeten nadat zij interesse hebben getoond in jouw bedrijf. Google Display is beschikbaar op alle apparaten die jouw doelgroep gebruikt.
Google Display
Jouw merknaam beter bekend laten worden onder jouw doelgroep en daarnaast meer conversies op jouw website? Dan is het gebruik van Google Display misschien iets voor jou. Wij kunnen door effectief gebruik te maken van Display Advertising jouw website onderscheiden van de concurrentie. Google Display maakt het mogelijk om jouw doelgroep te targeten nadat zij interesse hebben getoond in jouw bedrijf. Google Display is beschikbaar op alle apparaten die jouw doelgroep gebruikt.
Wat is Display Advertising?
Display Advertising valt onder de algemene tak van ‘zoekmachine adverteren’. Bij Display Advertising wordt er door middel van data en zoekgedrag van jouw doelgroep geadverteerd op basis van grafische vormen. Zo zijn Display banners vaak boven of onderaan een mobiele website te vinden. Bij het lezen van een nieuwssite zijn de banners meestal aan de zijkant te vinden.
Door middel van een doelgroep analyse wordt de optimale doelgroep gevonden om de Display banners op te targeten. Als de juiste doelgroep wordt bereikt kan een Google Display campagne erg lucratief zijn voor de naamsbekendheid en conversie van jouw bedrijf. Wie wilt dat nou niet?
Soorten Display Advertising
Naast het vergroten van de naamsbekendheid wordt Display Advertising ook ingezet om nieuwe en ‘verloren’ klanten te bereiken. De verloren klanten zijn vaak afgeleid geraakt, bijvoorbeeld door een concurrent. Met Display Advertising is het mogelijk om deze opnieuw aan te spreken. Zo haal jij mogelijk toch de klant binnen die eigenlijk bij de concurrentie aan het kijken was. Naast het opnieuw targeten van ‘verloren’ klanten zijn er nog meer mogelijkheden, namelijk:
- Retargeting: Een persoon opnieuw benaderen nadat hij/zij interesse heeft getoond in een product of service op jouw website.
- Select Targeting: Ruimte op specifieke website opkopen, zodat de Display campagne alleen op die specifieke website draait. Erg handig als je weet dat een doelgroep zich bevindt op een specifieke website. Zoals veel techneuten zich bevinden op de website Tweakers.
- Potential Targeting: Een persoon benaderen die interesse heeft getoond in een specifiek product, maar daar nog geen geschikte website voor heeft gevonden om het te bestellen.
- Contexttargeting: Hierbij worden personen getarget nadat zij interesse hebben getoond in specifieke zoekwoorden. Als iemand ‘haargel’ opzoekt, zal een bedrijf dat haargel verkoopt hier op willen targeten om zo iemand op hun website te laten converteren
- Topic Targeting: Als een gebruiker op Google intypt: ‘haargel’ dan wordt daar een onderwerp aan gekoppeld, zoals: ‘kapper’ of ‘haarproducten’. Op deze globalere zoektermen is ook de doelgroep te targeten. Hierbij bereik je als bedrijf een bredere doelgroep.
Het is tijd om gebruikers te laten converteren! Benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen met het implementeren van Google Analytics? Neem dan vooral contact op voor meer informatie!
Ready 2 get started?
Wij wel, dus neem vooral contact op!
Groeien in jouw sector? 2you marketing is de creatieve marketing partner die MKB en organisaties helpt te groeien dankzij slimme marketingstrategieën.
DIENSTEN
Copyright © 2022 2you marketing – All Rights Reserved | Privacy verklaring | Cookiebeleid