De corona crisis houdt al enkele maanden menig ondernemer in zijn greep. Thuiswerken, éénrichtingsverkeer in winkels en maximale capaciteit bij evenementen, het zijn slechts een aantal veranderingen die het nieuwe normaal moeten voorstellen. Maar hoelang blijft deze situatie zo doorgaan? En gaan we überhaupt ooit weer terug naar hoe het allemaal was? De toekomst is onzeker, een reden meer om te focussen op wat we op dit moment wel kunnen doen in de wereld van marketing!
Het consumentengedrag is de laatste maanden erg veranderd. Consumenten nemen minder graag risico’s in tijden van crisis en dus is het als marketeer erg belangrijk om vaste klanten te behouden. Veel bedrijven hebben hun budget beperkt, dit zorgt ervoor dat creativiteit de doorslag moet geven voor een solide marketingstrategie.
Content is daarin een belangrijke factor. Veel mensen zitten meer thuis dan gebruikelijk, social media kanalen worden vaker afgestruind dan ooit. Een goede contentstrategie die past bij je bedrijf is een echte eyecatcher voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Je Instagram Pagina, vol met interessante posts in een strakke feed, is jouw online visitekaartje die ontvangen wordt zonder dat je deze persoonlijk hoeft toe te reiken.
Daarnaast is het nog altijd belangrijk om goed gevonden te worden op Google. Je SEO verbeteren is een lange termijn investering waar je later de vruchten van plukt. Door goede blogs en content op je website te plaatsen verbeter je de vindbaarheid van je website. Grote kans dus dat potentiële klanten bij jou uitkomen wanneer de SEO helemaal up to date is.
Je vindbaarheid alvast een voorsprong geven? Dat kan door gebruik te maken van SEA. Met SEA kies je de juiste zoektermen uit die perfect bij jouw bedrijf passen. Door het hoogste bod uit te brengen op deze zoekwoorden blijf je de concurrentie voor en zorg je dat gebruikers via Google op jouw website terecht komen.
Wil jij graag je concurrentie anderhalve meter (of zelfs meer) voorblijven, maar weet je zelf niet hoe? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.